Przejdź do treści

Wielka Brytania – aż 7000 osób zmarło po zażyciu leku wydawanego na receptę

09/01/2024 13:46 - AKTUALIZACJA 09/01/2024 16:30
lek spowodował śmierć 7000 osób w UK

Ten lek spowodował śmierć 7000 osób w UK. Dane pokazują, że od momentu zatwierdzenia leku, spowodował on już 7 000 zgonów. Mowa tu o popularnym leku, wydawanym tylko na receptę, który zdobył już niechlubne miano najniebezpieczniejszego leku w Wielkiej Brytanii.
przeczytaj też: Te dodatki na dzieci rząd wypłaci w 2024 roku. Dobre wieści dla rodziców w UK

Najbezpieczniejszy lek w Wielkiej Brytanii

Klozapina – nazywana „najniebezpieczniejszym” lekiem na receptę w Wielkiej Brytanii – jest dopuszczona do leczenia schizofrenii od 1990 roku. Analiza przeprowadzona przez „The Times” wykazała, że ​​lek ten jest powiązany z prawie ośmiokrotnie większą liczbą zgłoszonych zgonów niż jakikolwiek inny lek wysokiego ryzyka.
Statystyki pokazują, że od czasu uzyskania licencji w UK w 1990 r. lek przyczynił się do 7 000 zgonów. 
Klozapinę zastosowano po raz pierwszy w latach 70. XX wieku, ale wycofano ją na całym świecie po tym, jak naukowcy odkryli, że może drastycznie osłabiać układ odpornościowy. Próby przeprowadzone w następnej dekadzie wykazały, że jest on skuteczny u pacjentów ze schizofrenią, którzy nie reagowali na inne leki i był on stopniowo ponownie wprowadzany pod ścisłym nadzorem. Od 1990 roku w Wielkiej Brytanii stosuje się klozapinę u pacjentów, u których co najmniej dwa inne leki okazały się nieskuteczne. czytaj dalej pod zdjęciem
przeczytaj też: Wycofanie Pepsi i 7up z supermarketów. Dotyczy to tej sieci

Lek spowodował śmierć 7000 osób w UK

Około 685 000 Brytyjczyków cierpi na schizofrenię. Klozapina jest przepisywana około 37 000 Brytyjczyków rocznie, ale najnowsze badania pokazały, że może powodować przyrost masy ciała, problemami z sercem i choroby układu oddechowego. Wśród 7000 ofiar zażywania leku jest William Northcott zmarł w wieku 39 lat na atak serca w domu opieki psychiatrycznej w Torbay w hrabstwie Devon po latach zażywania leku. Jak podaje The Sun, jego siostra Kate powiedziała, że William od dwóch lat miał na całym ciele na objawy toksyczności klozapiny, ale nic z tym nie zrobiono. Rodzina wciąż czeka na śledztwo, ale w tymczasowym akcie zgonu jako przyczynę śmierci Williama podano „śmiertelną arytmię, najprawdopodobniej spowodowaną toksycznością leków wydawanych na receptę”.
przeczytaj też: Tragedia przed startem samolotu w Londynie, steward zmarł na oczach pasażerów
źródło: thesun.co.uk, PolskiObserwator.de

Wybrałeś/łaś nieakceptowanie plików cookie

Niemniej jednak, spersonalizowana reklama to sposób wsparcia pracy naszej redakcji, która codziennie stara się dostarczać wysokiej jakości informacje. Akceptując pliki cookie, będziesz mógł/mogła uzyskać dostęp do treści i darmowych funkcji oferowanych na naszej stronie.

lub