Przejdź do treści
Home » Wiadomości z Niemiec » “Polski obóz zagłady” w niemieckiej prasie

“Polski obóz zagłady” w niemieckiej prasie

15 listopada w niemieckim dzienniku „Schaumburger Nachrichten”  pojawiło się określenie „polski obóz zagłady”. Konsul Generalny RP w Hamburgu zapowiedział interwencję. Do dzisiaj artykuł nie został zmieniony.

15 listopada w artykule „Historia Ocalałego”  opisuje historię Natana Grossmanna, którego brat w marcu 1942 roku został zamordowany przez nazistów w – jak napisano – „polskim obozie zagłady w Kulmhof” – niemiecki nazistowski ośrodek zagłady Żydów założony przez Niemców we wsi Chełmno nad Nerem (niem. Kulmhof am Nehr).

„Będziemy interweniować, tak jak to robimy w każdym podobnym przypadku w którym pojawiają się niewłaściwe, nieprawidłowe krzywdzące nas kody pamięci” – powiedział w rozmowie z Polskim Radiem konsul generalny Piotr Golema. Zaznaczył, że konsulat natychmiast wystosuje odpowiednie pismo do redakcji „Schaumburger Nachrichten „.

Do dzisiaj, artykuł nie został zmieniony.